Jak jeździć w zimie z tylnym napędem?

Napęd na tylne koła samochodu oznacza, że silnik umieszczony jest przed tylną osią. Sprawdza się to świetnie podczas letnich wycieczek, ponieważ przenosi ciężar silnika na koła napędowe. Zimą jednak takie rozwiązanie może znacznie utrudnić kierowanie samochodem. Aby pokonać oblodzone zakręty, musisz zrekompensować dodatkowy ciężar, bardziej skręcając kierownicą.

W niektórych samochodach systemy kontroli trakcji mogą pomóc w zmniejszeniu ryzyka poślizgu. Układ kontroli trakcji pomaga zachować kontrolę nad pojazdem na śliskiej nawierzchni, interweniując, gdy wykryje, że koła obracają się bez kontroli. Istnieją dwa rodzaje systemów: Układy przeciwblokujące i elektroniczne systemy stabilizacji. Systemy zapobiegające blokowaniu kół gwałtownie pulsują klockami hamulcowymi, aby utrzymać ich stały kontakt z wirnikami i zapobiec lub ograniczyć blokowanie kół podczas ostrego hamowania. Elektroniczne systemy stabilizacji wykorzystują czujniki do wykrywania utraty przyczepności i uruchamiają hamulce lub zmniejszają moc silnika, aby bezpiecznie przywrócić kontrolę nad pojazdem. Żaden z tych systemów nie jest niezawodny, więc jeśli posiadasz pojazd wyposażony w którykolwiek z nich, nadal powinieneś starać się stosować płynną technikę jazdy i w miarę możliwości dać sobie dużo czasu na zwolnienie przed zakrętami i skrzyżowaniami.

Pomimo mniejszego zużycia paliwa niż w przypadku pojazdów z napędem na wszystkie koła, modele z napędem na tylne koła mają mniej więcej takie same lub nieco gorsze osiągi. Więcej na tuningster.pl

Related Posts