Przygotowanie wesela rozpoczyna się wiele miesięcy przed jego nastąpieniem. Kluczowe sprawy wiążą się przede wszystkim z przygotowaniem uroczystości w kościele, gdzie odbywa się zdecydowana większość ślubów w naszym kraju. Poniżej przybliżamy ten temat oraz wymieniamy najważniejsze kwestie organizacyjne, które warto dopiąć na ostatni guzik.
Sprawy związane z kościołem
Osoby planujące uroczystość kościelną powinny przede wszystkim zapisać się na tak zwane nauki przedmałżeńskie, których ukończenie jest obowiązkowe dla przyszłych małżonków. Wiążą się one z odbyciem określonej ilości wizyt w poradni prowadzonej w wybranej parafii. Oczywiście, należy też zarezerwować termin uroczystości oraz ustalić jej godzinę.
Przed przystąpieniem do działań warto też skompletować wszystkie konieczne dokumenty. Nie obędzie się bez aktu chrztu oraz dokumentu potwierdzającego udział w bierzmowaniu. Warto też porozmawiać z pracownikami kościoła i osobami świadczącymi usługi w trakcie sprawowania uroczystości kościelnych. Do najważniejszych należy organista, muzycy, osoby odczytujące fragmenty pisma świętego (lektorzy). Mogą oni wykonać przewidziane dla nich partie zgodnie z Twoim życzeniem.
To samo dotyczy oprawy dźwiękowej/muzycznej w czasie uroczystości kościelnej oraz dekoracji umieszczonych w świątyni. Jeśli wśród Twoich bliskich osób znajduje się ktoś uzdolniony śpiewem, możesz poprosić go o wykonanie wybranych partii muzycznych – na przykład zaśpiewanie Ave Maria lub psalmów.
Niezależnie czy Twój ślub odbędzie się w kościele, czy w innym miejscu, dobrym pomysłem jest sesja narzeczeńska i/lub ślubna, dokumentująca moment formalnego rozpoczęcia związku lub też ostatnie dni przed zawiązaniem supła małżeńskiego.